Krachttraining bij jongeren.

Hierboven zien jullie mijn zoon Bobbie.
Steeds meer jongeren doen aan krachttraining. Maar is dit eigenlijk wel verstandig en kan dit kwaad? Nee, krachttraining is niet schadelijk voor de ontwikkeling van een kind of jongere. Voorwaarde is wel dat het onder de juiste omstandigheden wordt gedaan Een goede techniek en een goede verhouding van de belasting en belastbaarheid. Vanaf ongeveer zeven jaar kan een kind aan krachttraining doen. Bobbie, was 10  toen hij met trainen begon. Dit kwam omdat zijn omgeving zei dat hij te dik was. Hij startte eerste met lichte gewichten. Als moeder/personal trainer hield ik zijn techniek nauw in de gaten, wat natuurlijk heel belangrijk is. Bobbie was tenslotte nog in de groei. Naarmate hij ouder werd, kon hij meer zelfstandig trainen. Bobbie is nu 14 en sport nu 4 a 5 keer in de week in mijn studio. Daarnaast basketbalt hij nog.
Wat je heel goed kan zien is dat hij groeit, niet alleen in spiermassa, maar ook zijn zelfbeeld en zijn zelfvertrouwen. 

 

Krachttraining  voor jongeren

Daarom starten wij in  eind augustus de les kracht training voor jongeren onderbegeleiding.
De trainingen zijn op de dinsdagen en op de donderdagen, onderleiding van Nigel (Lees Nigel’s verhaal) die zelf ook op jonge leeftijd is begonnen met krachttraining naast het voetbal.

Wat behandelen wij tijdens deze training?

  • Meten is weten
  • Wat is jouw doel?
  • Welke soorten trainingen zijn er?
  • Welke training pas je toe, bij welk doel
  • Voeding en supplementen bij jongeren

 
         Inclusief

  • Gegarandeerd een persoonlijke aanpak met Max. 6 deelnemers in de groep.
  • Een persoonlijke app met een persoonlijk training schema zodat jezelf hiermee verder kunt.
  • En wanneer je dat wilt voedingstips in je eigen app.

Wil jij of je kind leren op verstandig en verantwoorde manier zelfstandig te kunnen trainen? Geef je dan hieronder op.
En wil je meer weten over krachttraining bij jongeren klik dan hier